Tuesday, June 30, 2009

Dagens tävlan slut


Sista tävlingen skedde vid Betongbackarna. Precis som namnet avslöjar fanns det brutalbranta backar där stridsvagnar testar lutning. Väldigt dåligt pilat o elakt lagd bana gav mig o Klas en riktigt dålig omgång. En närmast vertikal hårnål lämnade 2 SE upp o ner. Klas var en hjälte o hjälpte mig upp med min trots att han var helt slut efter ha lyft sin själv! Men förmodligen stryks provet då nära alla körde fel. En avslagen kopplingscylinder blev mitt resultat. När vi kom till pre-finish blev det stressmek då jag bytte båda däck o fixade handtaget. Jag o Klas hade ca 10s tillgodo. Ruskigt nära prick!! Jag knep en 4e plats i dagens resultat! Klas blev återigen 5a, inte illa med tanke på hur mkt strul vi hade! Dags för dusch.. Iskall sådan!

No comments:

Post a Comment